I. POLITYKA PRYWATNOŚCI

Niniejsza polityka prywatności określa zasady, zakres oraz sposób gromadzenia, przetwarzania i wykorzystywania danych osobowych przez Perfect Cleaning spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, adres ul. Młynarska 48, 01-171 Warszawa.

§ 1. Gromadzone dane

Dane osobowe oznaczają wszelkie informacje zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej. Może to oznaczać m. in. imię i nazwisko, numer telefonu oraz wszelkie inne informacje podane przez użytkowników dobrowolnie w module służącym do zgłaszania uwag w formie aplikacji mobilnej dla systemów Android i iOS  oraz module do zgłaszania uwag w formie strony www pod adresem https://perfect-cleaning.optima-solutions.pl/caretaker-cautions/.

Celem utworzenia konta będą zbierane, przetwarzane i przechowywane dane: imię i nazwisko osoby/osób użytkownika, nazwę obiektu klienta Perfect Cleaning Sp. z o.o., adres obiektu klienta Perfect Cleaning Sp. z o.o., adres e-mail użytkownika, numer telefonu użytkownika, NIP klienta Perfect Cleaning Sp. z o.o..

Ponadto w celu użytkowania aplikacji mobilnej konieczne jest udostępnienie przez użytkownika urządzenia mobilnego dostępu do danych o lokalizacji, zdjęć oraz filmów.

W momencie podawania swoich danych osobowych użytkownicy automatycznie akceptują ich wykorzystanie zgodnie z niniejszą polityką prywatności.

§ 2. Podstawa prawna przetwarzania danych osobowych

Dane osobowe przetwarzane są przez Administratora zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – zwane dalej „RODO” lub „Rozporządzenie RODO”, a w szczególności: 1) osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów; 2) przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy; 3) przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze; 4) przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą, jest dzieckiem.

§ 3. Administrator danych osobowych

Administratorem danych jest Perfect Cleaning spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, adres ul. Młynarska 48, 01-171 Warszawa, dane mogą być zbierane podczas korzystania z serwisu poprzez analizę logów dostępowych oraz przy wysłaniu wiadomości przez użytkownika do Administratora danych – w celu technicznym, statystycznym oraz rozpatrzenia uwag zgłaszanych przez moduły do zbierania uwag.

§ 4. Dane kontaktowe Inspektora ochrony danych

Administrator wyznaczył Inspektora danych osobowych, z którym w zakresie przetwarzania danych osobowych można kontaktować się pod adresem e-mail lub pocztą tradycyjną na adres Administratora danych osobowych: Perfect Cleaning spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, adres ul. Młynarska 48, 01-171 Warszawa.

§ 5 Cel i podstawa przetwarzania danych

Podane przez Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu:

  1. zawarcia i realizacji umowy, której  jest Pani/Pan stroną [art. 6 ust.1 lit. b) RODO];
  2. realizacji obowiązków prawnych nałożonych na administratora w szczególności wynikających
    przepisów ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz.U.2018.395 t.j.
    z dnia 2018.02.20) oraz ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U.2018.800 t.j. z dnia 2018.04.27) [art. 6 ust.1 lit. c) RODO];
  3. ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami związanymi z zawartą
    z Panią/Panem umową – podstawą prawną przetwarzania danych jest niezbędność przetwarzania danych osobowych w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora; prawnie uzasadnionym interesem administratora jest możliwość dochodzenia przez niego ww. roszczeń oraz obrona przed tymi roszczeniami[art. 6 ust.1 lit. f) RODO];
  4. marketingowym tj. oferowania produktów i usług świadczonych przez administratora –  podstawą prawną przetwarzania danych jest niezbędność przetwarzania w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora; prawnie uzasadnionym interesem administratora jest oferowanie klientom administratora informacji o produktach i usługach świadczonych przez administratora [art. 6 ust.1 lit. f) RODO];
  5. badania satysfakcji Klientów – podstawą prawną przetwarzania danych jest niezbędność przetwarzania w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora; prawnie uzasadnionym interesem administratora jest utrzymywanie wysokiej jakości usług i obsługi oraz poziomu zadowolenia Klientów
    z produktów i usług oferowanych przez ADO [art. 6 ust.1 lit. f) RODO].

W zakresie, w jakim wyrażona została przez Panią/Pana zgoda na przetwarzanie danych osobowych, dane te przetwarzane będą w sposób i zakresie określonym w przedmiotowej zgodzie.

§ 6. Bezpieczeństwo danych osobowych

Perfect Cleaning spółka z ograniczoną odpowiedzialnością jako Administrator danych osobowych dokłada wszelkich starań, aby zapewnić bezpieczeństwo gromadzonych danych osobowych. Zostały wdrożone odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby przetwarzanie danych osobowych odbywało się zgodnie z Rozporządzeniem RODO. Środki techniczne i organizacyjne poddawane są przeglądom i uaktualnieniom. Celem jest zapewnienie jak najlepszej ochrony danych osobowych przed nieupoważnionym dostępem do nich osób trzecich, wyciekiem, sfałszowaniem, niezgodnym z prawem wykorzystaniem bądź przypadkową utratą.

§ 7. Sposób udostępniania oraz korzystania ze zgromadzonych danych

Nie udostępniamy danych osobowych żadnym podmiotom trzecim bez uzyskania Państwa uprzedniej zgody, chyba że jest to wymagane przepisami prawa.

Dane osobowe przechowywane są w bezpiecznej bazie danych, do której wyłączny dostęp posiadają upoważnione osoby ze strony Administratora danych osobowych. Podjęliśmy kroki techniczne i organizacyjne niezbędne do zapewnienia odpowiedniej ochrony danych osobowych.

Dane osobowe mogą być przekazywane:

  1. firmie OPTIMA SOLUTIONS SP. z o.o. z siedzibą w Kielcach, (25-414), ul. Warszawska 214/8 w związku z korzystaniem z modułu do zgłaszania uwag w formie aplikacji mobilnych dla systemów Android i iOS oraz modułu do zgłaszania uwag w formie strony www pod adresem https://perfect-cleaning.optima-solutions.pl/caretaker-cautions/;
  2. innym podmiotom przetwarzającym dane w naszym imieniu i na podstawie zwartych z nami umów np.:  firmom informatycznym obsługującym nasze systemy; podwykonawcom świadczącym usługi na naszą rzecz; podmiotom pośredniczącym w sprzedaży naszych usług i produktów; podmiotom świadczącym na naszą rzecz usługi rachunkowe, rozpatrywania reklamacji, fakturowania i rozliczania umów, badania jakości obsługi, dochodzenia należności, usługi analityczne, audytowe, doradcze, prawne lub podatkowe;
  3. firmom pocztowym i kurierskim – w związku z przekazywaniem korespondencji; firmom prowadzącym działalność płatniczą – w związku z dokonywanymi płatnościami; firmom nabywającym od nas wierzytelności – w związku ze sprzedażą długów.

§ 8. Odmowa podania danych

Podanie danych osobowych wymaganych w związku z zawieraną umową jest konieczne do zawarcia przedmiotowej umowy oraz wykonywania czynności wynikających z umowy – bez podania danych osobowych realizacja umowy nie będzie możliwa. Podanie danych osobowych, co do których zwracamy się o wyrażenie zgody na ich przetwarzanie (w szczególności w celu używania telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego, o którym mowa w art. 172 Ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U.2018.0.1954 t.j.) jest całkowicie dobrowolne.

§ 9. Okres przetwarzania danych

Okres przechowywania Pani/Pana danych osobowych zależy od celu, w jakim dane te są przetwarzane.

Dane osobowe będą przechowywane przez:

  1. okres wynikający z przepisów prawa nakazujących przechowywanie danych przez określony czas;
  2. okres niezbędny do wykonania zawartej umowy;
  3. do momentu przedawnienia roszczeń mogących powstać w związku z zawartą umową;
  4. przez okres realizowania przez administratora jego prawnie uzasadnionych interesów.

§ 10. Prawa osób. których dane dotyczą

Prawo dostępu, sprostowania, ograniczenia, usunięcia lub przenoszenia – osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia („prawo do bycia zapomnianym”) lub ograniczenia przetwarzania. Ma prawo do przenoszenia swoich danych oraz wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania. Szczegółowe warunki wykonywania wskazanych wyżej praw wskazane są w art. 15-21 Rozporządzenia RODO.

§ 11. Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego

Każda osoba, której dane przetwarzane są przez Administratora, ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego w sposób i trybie określonym w przepisach Rozporządzenia RODO oraz prawa polskiego, w szczególności ustawy o ochronie danych osobowych. Organem nadzorczym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

II. POLITYKA COOKIES

Czym jest plik Cookie

Ciasteczka (ang. cookies) są to niewielkie pliki, zapisywane i przechowywane na Twoim komputerze, tablecie lub smartphonie podczas korzystania z aplikacji dostępnej na stronie internetowej https://perfect-cleaning.optima-solutions.pl/caretaker-cautions/ [dalej jako Aplikacja]. W ciasteczku zazwyczaj przechowywana jest nazwa strony internetowej/aplikacji z której pochodzi, czas przez jaki ciasteczko ma istnieć, oraz przypadkowo wygenerowany unikalny numer służący do identyfikacji przeglądarki, z jakiej następuje połączenie ze stroną internetową.

Polityka plików Cookie

  1. W związku z udostępnianiem zawartości serwisu internetowego do korzystania z Aplikacji stosuje się tzw. cookies, tj. informacje zapisywane przez serwery na urządzeniu końcowym użytkownika, które serwery mogą odczytać przy każdorazowym połączeniu się z tego urządzenia końcowego, może także używać innych technologii o funkcjach podobnych lub tożsamych z cookies. W niniejszym dokumencie, informacje dotyczące cookies mają zastosowanie również do innych podobnych technologii stosowanych w ramach Aplikacji. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika serwisu internetowego Aplikacji. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę domeny serwisu internetowego, z którego pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  2. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  • dostosowania zawartości stron serwisu internetowego do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika serwisu internetowego i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb,
  • tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy serwisu korzystają z Aplikacji, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
  • utrzymania sesji użytkownika serwisu internetowego Aplikacji (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
  1. W ramach serwisu internetowego obsługującego Aplikację możemy stosować następujące rodzaje plików cookies:
  • „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach serwisu internetowego Aplikacji, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach serwisu Aplikacji,
  • pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach serwisu Aplikacji ,
  • pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych serwisu Aplikacji,
  • „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez użytkownika ustawień i personalizację interfejsu użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu  interfejsu Aplikacji itp.
  1. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym użytkownika. Użytkownicy Aplikacji mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu użytkownika serwisu internetowego. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Niedokonanie zmiany ustawień w zakresie cookies oznacza, że będą one zamieszczone w urządzeniu końcowym użytkownika, a tym samym będziemy przechowywać informacje w urządzeniu końcowym użytkownika i uzyskiwać dostęp do tych informacji.
  2. Wyłączenie stosowania cookies może spowodować utrudnienia korzystanie z niektórych usług w ramach Aplikacji i obsługujących ją serwisów internetowych, w szczególności wymagających logowania. Wyłączenie opcji przyjmowania cookies nie powoduje natomiast braku możliwości czytania lub oglądania treści zamieszczanych w serwisie internetowym Aplikacji z zastrzeżeniem tych, do których dostęp wymaga logowania.
  3. Pliki cookies mogą być zamieszczane w urządzeniu końcowym użytkownika serwisu internetowego Aplikacji, a następnie wykorzystywane przez współpracujących z serwisem reklamodawców, firmy badawcze oraz dostawców aplikacji multimedialnych.

Poniżej wskazujemy sposób zmiany ustawień cookies w najbardziej popularnych wyszukiwarkach:

Google Chrome

Menu > Ustawienia > Pokaż ustawienia zaawansowane > Prywatność > Ustawienia treści > Pliki cookies  – należy wybrać odpowiednią opcję.

Internet Explorer

Menu > Narzędzia > Opcje internetowe > Prywatność – należy wybrać odpowiednią opcję.

Mozilla Firefox

Menu > Opcje > Prywatność > Historia – należy wybrać odpowiednią opcję.

Opera

Menu > Preferencje > Zaawansowane > Ciasteczka – należy wybrać odpowiednią opcję.

Safari

Menu > Preferencje > Prywatność > Pliki cookies – należy wybrać odpowiednią opcję.

III. ZMIANY W POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES

Niniejsza polityka prywatności i wykorzystywania plików cookies może zostać zmieniona bez uprzedzenia w każdym czasie.

Wersja z dnia 27.10.2024.