Utrzymanie czystości w biurach, mieszkaniach i wszystkich innych przestrzeniach, w których często przebywają ludzie, to zadanie spędzające sen z powiek właścicielom tych miejsc. Korzystają na tym profesjonalne firmy sprzątające. Zapotrzebowanie na ich usługi stale rośnie, co powoduje liczne dyskusje dotyczące kosztów. Po przeczytaniu tego artykułu dowiesz się, jakie czynniki wpływają na ceny tego typu usług.

Rodzaj przestrzeni i zakres zadań

Bezpośredni wpływ na wysokość kosztów ma charakterystyka czynności, którymi zajmuje się profesjonalny serwis. Podstawowa kwestia dotyczy specyfiki przestrzeni. Przykładowo kompleksowe sprzątanie biur obejmuje działania podejmowane wewnątrz budynku. Mowa tu o pozbyciu się zabrudzeń z podłóg, mebli, korytarzy, okien, parapetów i sprzętów komputerowych. Zupełnie innymi cechami wyróżnia się sprzątanie terenu zewnętrznego między innymi osiedli mieszkaniowych. Oprócz mycia klatek schodowych i piwnic należy zająć się również drogami i parkingami, a także pielęgnacją obiektów zielonych. Zakres jest więc szerszy, co znajduje swoje odzwierciedlenie w kosztach.

Wielkość terenu

Według wielu ludzi im większa liczba metrów kwadratowych, tym dany obiekt staje się atrakcyjniejszy. Problemy pojawiają się jednak podczas utrzymywania czystości takich terenów, gdyż to zajęcie niezwykle czasochłonne. Z tego względu najlepiej skorzystać z pomocy profesjonalistów. Za usługi sprzątania biur i mieszkań wielkopowierzchniowych ponosi się większe całościowe koszty. Co jednak ciekawe, w przeliczeniu na jeden metr kwadratowy utrzymywanie czystości takich miejsc może wynieść mniej, niż w przypadku mniejszych obiektów. Wspólny mianownik dotyczy natomiast jakości sprzątania, która jest znakiem rozpoznawczym naszej firmy. Pracownicy niezależnie od wymiarów przestrzeni zawsze wykonują swoje obowiązki, zachowując najwyższe standardy. Dysponują ponadprzeciętną wiedzę umożliwiającą im przystosowanie się do każdych warunków. 

Lokalizacja też ma znaczenie

Nie jest tajemnicą, że życie w najpopularniejszych miastach generuje największe przychody, jednocześnie musząc ponosić spore wydatki. Podobna sytuacja dotyczy sprzątania lokali biurowych. W większości przypadków taka usługa wykonana w firmach zlokalizowanych w ogromnych aglomeracjach takich jak Warszawa, Kraków, Gdańsk, Wrocław, czy Poznań kosztuje więcej, niż w przedsiębiorstwach znajdujących się na obrzeżach miast bądź na terenach wiejskich. Warto jednak pamiętać, że firmy biorą także pod uwagę łatwość dojazdu. Jeżeli usługodawca będzie miał problemy z dotarciem do celu, może uwzględnić tę niedogodność w rachunku.

Częstotliwość wykonywanych prac

Jednorazowe skorzystanie z usług profesjonalistów ponosi za sobą większe koszty, niż współpraca zawarta na dłuższą ilość czasu. Stali klienci zazwyczaj mogą liczyć na różnego rodzaju rabaty. Istotny jest także sposób rozliczania się z serwisem sprzątającym. Opłaty mogą być przeliczane za pracę w systemie godzinowym lub za wykonanie wcześniej ustalonych zadań, biorąc pod uwagę tak zwany deadline, czyli wiążący termin, do którego muszą zostać zrealizowane wszystkie zobowiązania.

Pozycja firmy na rynku

Przy wyliczaniu ostatecznej ceny usługi bierze się pod uwagę wiele czynników i każdy przypadek należy rozpatrywać indywidualnie, aczkolwiek serwis sprzątający charakteryzujący się pozytywnymi opiniami i renomą ma naturalne prawo do podwyższania kosztów. Z tego względu na rynku często spotyka się dwie grupy specjalistów. Pierwsi z nich charakteryzują się gorszą jakością, ale niższą ceną, natomiast drudzy lepszymi standardami, ale wygórowanymi kosztami. Dlatego nasza firma sprzątająca biura i inne obiekty stara się łączyć wysoki poziom realizacji usług z atrakcyjnymi cenami. Dbamy, żeby klienci byli zadowoleni ze współpracy z nami na każdej płaszczyźnie — również tej finansowej. Oczywiście nie oznacza to, że obniżamy jakość naszych usług. Wręcz przeciwnie — korzystamy ze specjalistycznego sprzętu, a pracownicy są wykwalifikowanymi profesjonalistami i ekspertami w swoim fachu.